נחשף: אלו הפצצות שהונחתו על מעבדת חמאס בליל שבת

    קובי פינקלר 1 Comment on נחשף: אלו הפצצות שהונחתו על מעבדת חמאס בליל שבת

    מקורות זרים מפרסמים היום את סוג הפצצה שנורתה אתמול לעבר מעבדת החמאס בעזה בתגובה לירי הרקטות לישראל | "היא יכולה לחדור שישה מטרים של בטון מזוין או 30 מטרים של אדמה רכה, היא שוקלת כ-2,300 ק"ג, מתוכם כ-300 ק"ג חומר נפץ" | כל הפרטים

    15:30
    01.05.24
    איתי גדסי No Comments on נתניהו לא ויתר: הסתיימה פגישת רה"מ ומזכיר המדינה

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מקורות זרים מפרסמים היום שהפצצה שנורתה אתמול לעבר מעבדת החמאס בעזה, בתגובה לירי הרקטות לישראל, הייתה מסוג GBU-28, שהיא פצצה מונחית לייזר המוטלת ממטוס ומכונה "מפצחת בונקרים" בשל יכולתה לחדור ולפוצץ בונקרים החפורים עמוק באדמה.

    על פי פרסומים זרים, היא יכולה לחדור שישה מטרים של בטון מזוין או 30 מטרים של אדמה רכה. ניתן להטיל אותה ממטוס קרב והיא שוקלת כ-2,300 ק"ג, מתוכם כ-300 ק"ג חומר נפץ.

    הפצצות ששוגרו אל המתקן התת קרקעי של חמאס ברצועה. המכונות "מפצחת בונקרים", מונחית אל עבר המטרה בעזרת קרן לייזר, כאשר ראש החישה שלה מאתר נקודת לייזר המוקרנת על ידי כלי או על ידי כוחות מיוחדים על הקרקע לעבר המטרה – והפצצה מוטלת ודואה לכיוונה. מכאן היכולת לפגוע באמצעותה בדיוק גבוה מאוד.

    על פי פרסומים זרים, בעקבות האמברגו פיתחה ישראל פצצה דומה מתוצרת כחול-לבן. רק הנשיא אובמה ביטל את האמברגו, ואפשר את מכירת הפצצה לישראל לפני יותר מעשור.

    בעבר השתמש חיל האוויר בפצצה הזו כדי לתקוף אתרים תת-קרקעיים ברחבי המזרח התיכון, מרביתם בעזה. ממנהרות ועד בונקרים כמו זה שהותקף אתמול בעזה, לייצור חומרי נפץ הודפים שמשמשים את מנועי הרקטות. באתר שהופצץ היו באותו הזמן שהוא הופצץ כ-16 טונות של חומר נפץ, ועוצמת הפיצוצים כתוצאה מהתקיפה מעידה על כך.

    בינתיים, האמריקנים מפתחים כבר פצצה מתקדמת יותר שהקטלניות שלה צפויה להיות גבוהה משמעותית בהשוואה ל GBU-28 כשלמעשה, הפצצה החדשה צפויה להיות יעילה יותר ביחס לכל הפצצות שנמצאות בשירות. עוד דווח כי מערכות ההנחיה, מבנה הפצצה והשיוט שלה מאפשרים הטלה מטווחים ארוכים יותר, מה שמשפר את אחוזי השרידות של המטוס באזורים מאוימים.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      אתם מה זה מפחידים אותם…